04/12/2019
Afgelopen weekend was in Almere de landelijke premiere van de nieuwe YouTube-bioscoopfilm Project Gio. Een film waarin Gio zichzelf speelt: een ietwat onhandige YouTuber die geld verdient door het maken, plaatsen en verspreiden van content op razend populaire (social) mediakanalen.
Hij past in deze film op de villa van zijn ouders en, om een lang verhaal kort te maken, alles gaat kapot. Wellicht komt het concept je bekend voor (de film Project X heeft een soortgelijke opzet 😉).
De enorme impact van YouTube onder jongeren is niet meer te ontkennen: jongeren spenderen uren op YouTube en kijken steeds minder televisie. Online influencers zijn de nieuwe idolen & popsterren van deze generatie.
Ook ons viel het op tijdens de premiére: het jongere publiek bleek geen idee te hebben wie alle BN’ers waren, maar hadden enkel en alleen oog voor de NGA’s (New Generation Artists).
Toch blijft de traditionele media nog steeds scoren.. Ook onder deze eigenwijze nieuwe creators!
Furtjuh gaat het theater in, Dylan Haegens heeft zijn eerste bioscoopfilm al gehad.. Kalvijn schreef een boek.. And the list goes on!
De grote vraag is: gaan YouTubers volledig de traditionele media veroveren en worden zij de nieuwe lading BN’ers? Of blijft het altijd ietwat een niché voor de jeugd?
Wij zijn overtuigd van het eerste!
Benieuwd wat een YouTuber of influencer kan doen voor jouw brand of event? Neem dan hier contact met ons op. Kijk hier met wie wij allemaal in contact staan.